Jakiś czas temu ktoś zadał mi to pytanie, o czym pisać w postach na Instagramie, skąd czerpać pomysły na tematy do postów? Tak naprawdę na Instagramie można pisać, o czym się tylko chce, no dobra, ale konkretnie, o czym?
Zatem zacznijmy od początku, przede wszystkim należy się zastanowić, o czym jest mój profil, a może jest o niczym? Może codziennie dodajesz wpisy o treści: „dzień dobry, co u was?” albo „dobranoc, to był dobry dzień”. Wiadomo, że takie wpisy są fajne raz na jakiś czas, ale nie codziennie. Dlatego warto się zastanowić o czym chcemy pisać.
Po rozmowie z kilkoma osobami, które borykają się z problemem : Oczym pisać na IG, dowiedziałam się, że konta biznesowe mają to wszystko ułatwione, bo będą miały zawsze o czym pisać, a to o nowych produktach, a to o zaletach produktów itp. Ułatwione zadanie mają również konta oparte tylko np. o recenzje kosmetyków, zagadnienia psychologiczne czy konta typowo kulinarne. Moim zdaniem to bardzo mylna hipoteza, bo tak samo jak np. sklep dla dzieci może nie wiedzieć o czym pisać w postach, tak samo może nie wiedzieć o tym dziewczyna, która zajmuje się make-upem.
Bardzo ważne jest zastanowić się:
do kogo się zwracamy?
w jakim celu tworzymy treści na Instagramie?
Gdy już odpowiemy sobie na te pytania, zdecydowanie łatwiej będzie nam określić, o czym ktoś, kto siedzi po drugiej stronie (followuje nas) chciałby przeczytać. Jeśli mam sklep, to będę pisać o zaletach swoich produktów, jeśli prowadzę konto o aranżacji wnętrz, napiszę skąd pochodzą dane elementy wystroju albo jakie rozwiązania zostały zastosowane w danym pomieszczeniu i bardzo ważne w każdym przypadku: dodam pytanie angażujące moich odbiorców! – co to znaczy? Jeżeli prowadzisz konto modowe i dodajesz swoje stylizacje, to zapytaj na sam koniec wpisu np.: jak podoba Wam się ta stylizacja? Albo: Co wolisz? Dużą i pakowaną torbę, czy małą i zgrabną torebeczkę?itp. Jeśli natomiast prowadzisz konto parentingowe i poruszasz tematy związane z macierzyństwem, zapytaj np.: A jak Twoje dziecko przechodziło ząbkowanie? Albo co sądzisz o publikowaniu wizerunku swojego dziecka w internecie? Obojętnie o jakiej tematyce konto prowadzisz, zadawaj pytania, angażuj swoją społeczność do dłuższych wypowiedzi – Pamiętaj! Algorytm IG to bardzo docenia!
No dobra! Ale moje konto nie jest o czymś specjalnym, dodaje misz masz – raz jedzenie, raz make-up, a innym razem zdjęcia z podróży – zatem wg mnie jesteś w sytuacji idealnej! Bo możesz pisać o wszystkim – to daje Ci wielką dowolność, możesz pisać naprawdę o wszystkim, dodać zdjęcie śniadania i napisać, że lubisz śniadania na słono, jak je celebrujesz i zapytać, jakie śniadania jadają Twoi followersi. Tak samo możesz dodać flatlay z kawą i napisać jaką kawę pijasz zazwyczaj, jakie kawy uwielbiasz i zapytać również swoich odbiorców, czy są kawoszami i jakie kawy lubią pijać, a może wolą herbatę?
To co napisałam powyżej to już prawie gotowe pomysły na niektóre posty. Jednakże mówiąc bardziej ogólnie:
pisz długie i ciekawe wpisy (zastanawiając się, co Twoi odbiorcy chcieliby przeczytać, co by ich zainteresowało)
zostawiaj angażujące pytania pod każdy wpisem
pisz ręcznie (nie rób kopiuj sklej – bo jak już pewnie wiesz IG może potraktować Cię jak bota)
odpowiadaj na komentarze conajmniej do godziny od dodania swojego wpisu (to bardzo ważne! Po pierwsze jest to szacunek dla Twoich odbiorców, po drugie jest to bardzo ważne dla algorytmu IG)
Dajcie znać w komentarzu, czy coś Wam pomógł ten wpis, czy coś Wam się rozjaśniło? A może coś powinnam jeszcze dodać, bo coś Was nurtuje?
Ten post ma 2 komentarzy
Jakie są twoje nietypowe sposoby na pokonywanie blokady twórczej? Czy masz swoje sprawdzone metody na przełamywanie trudności podczas pisania?
Treść jest klarowna, dobrze zorganizowana i pełna przydatnych wskazówek. Autor doskonale wyjaśnia kluczowe zagadnienia. Może warto by dodać więcej przykładów praktycznych. Pomimo tego, tekst jest niezwykle edukacyjny i inspirujący.